Beeld-analyse
Voor mijn eerste skill heb ik Beeld-analyse gevolgd. Ik heb deze skill gekozen omdat ik het leuk vind om creatief bezig te zijn en omdat ik denk dat het een heel waardevol onderwerp kan zijn bij het ontwerpen van een website, maken van reclame en content-marketing. Dit zijn onderwerpen waar ik van houd.
Verder ben ik ben altijd al geïnteresseerd geweest in hoe bepaalde visuele trucjes op de menselijke psychologie kunnen werken. Zo kun je bepaalde lettertype of kleur gebruiken om een product aantrekkelijker te maken.
Ook kun je bepaalde gelaagdheid gebruiken in je illustratie om bepaalde elementen eruit te laten springen. Ook hebben we geleerd over hoe symboliek hierbij een rol kan spelen. Tot slot heb ik bij het eindproduct een uitleg gevoegd zodat je kan zien hoe ik de theorie van de lessen heb gebruikt.
Beoordeling & tussenproduct:
De desbetreffende docent heeft iedereen een mondelinge goedkeuring gegeven in de les wanneer we ons eindproduct hadden gepresenteerd. Tijdens de lessen hebben we verder alleen hoeven luisteren waardoor er ook geen tussenproduct aanwezig is.
Eindproduct:

Ik heb aan meerdere elementen gedacht bij het maken van de reclame-post. Als allereerste ik expres gekozen voor loszittende broeken omdat de doelgroep van het bedrijf ‘’Abelo’’ relatief jong is en bij jongere mensen is deze stijl populair. Daarnaast stralen losse broeken ook vrijheid uit omdat je met deze broeken veel bewegingsvrijheid en luchtigheid hebt. Dit past ook bij de visie van het bedrijf omdat de visie vrijheid en het waarmaken van dromen probeert uit te stralen.
Ik heb aan meerdere elementen gedacht bij het maken van de reclame-post. Als allereerste ik expres gekozen voor loszittende broeken omdat de doelgroep van het bedrijf ‘’Abelo’’ relatief jong is en bij jongere mensen is deze stijl populair. Daarnaast stralen losse broeken ook vrijheid uit omdat je met deze broeken veel bewegingsvrijheid en luchtigheid hebt. Dit past ook bij de visie van het bedrijf omdat de visie vrijheid en het waarmaken van dromen probeert uit te stralen.
Buiten de keuze van de afbeeldingen om heb ik ook gekeken naar wat voor tekst ik heb gebruikt. De tekst is simpel en in your face zodat het aan de kijker meteen duidelijk wordt wat de boodschap is. Hierom heb ik ook gekozen voor een gele kleur omdat deze er erg uitspringt. Ik heb er ook overgedacht om de tekst blauw te maken omdat dit de universele kleur van de vrijheid is maar dit vond ik te erg botsen met de kleuren van de achtergrond illustraties. Verder heb ik gekozen om ‘’NEW COLLECTION’’ groter te maken dan de link naar de website omdat ik ervan uitga dat de kijker dit merk al kent en dat de voornamelijke boodschap is dat het merk een nieuwe collectie op de markt brengt.